Brak produktów

Wartość produktów: 0,00 zł
Realizuj zamówienie

Produkt dodany do koszyka!

Ilość:
Razem:

Produktów w koszyku: 0. Jest 1 produkt w Twoim koszyku.

Wartość koszyka:

Futbonomia. Wydanie II

Autor: Simon Kuper Stefan Szymański
Wydawca: Wydawnictwo SQN



Kliknij i napisz własną opinię >>

26,87 zł



Cena detaliczna: 42,99 zł


Najniższa cena w ciągu 30 dni: 26,65 zł

OPŁACONE DO 14:00 ZAMÓWIENIE Z TYM PRODUKTEM WYŚLEMY JESZCZE DZISIAJ. (od poniedziału do piątku)

Nowe wydanie "Futbonomi":

- pozwala szerzej spojrzeć na świat futbolu;
- przedstawia interesujące, nigdy dotąd niepublikowane badania;
- pokazuje jak bardzo rozwinięta jest w dzisiejszych czasach analityka w piłce nożnej.



Opis książki sportowej "Futbonomia. Wydanie 2":

„Futbonomia” sprawi, że nie nigdy już nie spojrzysz na futbol jak dawniej.

Ta książka jest idealnym przykładem połączenia nauki i zabawy, gdzie skrupulatna, empiryczna analiza jest przeplatana błyskotliwym, dowcipnym komentarzem. Taka mieszanka pozwala przetrwać niemiły stan, kiedy uświadamiasz sobie, jak niewiele do tej pory wiedziałeś o piłce nożnej.

Każdy wie, że na piłkarskim klubie bardzo ciężko cokolwiek zarobić, a właściciele traktują to raczej jako rozrywkę. Kuper i Szymański przedstawiają interesujący materiał, w którym pokazują, jak drużyna może przynieść profit i… dlaczego lepiej by było, gdyby tak się jednak nie działo.

„San Francisco Chronicle” określa „Futbonomię” jako najbardziej inteligentną książkę napisaną kiedykolwiek o piłce nożnej – nie bez powodu!.




Opis z okładki książki piłkarskiej:

Gdyby Nicolas Anelka przeczytał Futbonomię, to Chelsea, a nie Manchester United, zwyciężyłaby w finale Ligi Mistrzów w 2008 roku. Gdyby trenerzy wiedzieli, ile strzałów z dystansu w Premier League znajduje drogę do siatki, pewnie by ich zakazali. Gdyby biznesmeni sięgnęli po tę pozycję, nigdy nie kupiliby klubu piłkarskiego, bo zwyczajnie nie da się na nim zarobić…

Wydaje się, że o współczesnym futbolu – rozkładanym codziennie na czynniki pierwsze – wiemy wszystko. Simon Kuper ze Stefanem Szymańskim udowadniają, że to tylko pozory. Spoglądając na piłkę z perspektyw, o których wcześniej nikt nawet nie pomyślał, dochodzą do rewolucyjnych wniosków.

Dlaczego skauci najczęściej wybierają blondynów? Co sprawiło, że Olympique Lyon przestał wygrywać? Dlaczego wkrótce drużyny z Londynu, Moskwy i Paryża zaczną dominować w Lidze Mistrzów?

Nieważne, czy jesteś właścicielem, trenerem, skautem, sędzią czy po prostu zwykłym kibicem – musisz sięgnąć po tę książkę. Zwłaszcza że w nowym wydaniu znajdziesz dodatkowy rozdział m.in. o wpływie smartfona na światowy futbol.

Dzięki niej spojrzysz na futbol z zupełnie nowej strony.




Opinie o książce "Futbonomia. Wydanie II":

Wspaniała książka, która pozwala zrozumieć wiele zdarzeń i procesów zachodzących w futbolu, a kilka nawet przewidzieć w dłuższej perspektywie. Dlaczego jedne nacje grają lepiej, a inne nigdy nie osiągną sukcesu? Czemu upadają potęgi, a inne trzymają się mocno? Tej wiedzy nie zaczerpniecie z mediów. Chwytajcie i czytajcie!

Michał Pol, „Przegląd Sportowy”

 

Doskonała i inspirująca lektura. Jest jak menu degustacyjne w znakomitej piłkarskiej restauracji. Podczas jednej wizyty poznajemy najlepsze pozycje z karty. Po pierwszym daniu jesteśmy szalenie ciekawi następnego, odkrywamy kolejne tajemnice piłki nożnej, aż dochodzimy do deseru, który jest ukoronowaniem całości.

Marcin Łagowski, EkstraStats

 

Leo Beenhakker powtarzał mi wiele razy, że w futbolu dwa plus dwa nie zawsze równa się cztery. W Futbonomii autorzy, kierując się rozumem, chcą przyznać rację matematyce. W książce znajdziemy na to ciekawe przykłady. Mnie najbardziej podobał się ten z fenomenem liczby widzów oglądających mecze w islandzkiej telewizji. Potwierdzam w stu procentach!

Rafał Ulatowski

 

Chociaż nie jest to futbolowy podręcznik, to dla każdego kibica piłkarskiego Futbonomia powinna być lekturą obowiązkową. Zbyt często patrzymy na sport jednowymiarowo, książka Kupera i Szymańskiego otwiera natomiast oczy na wiele innych, nowych aspektów futbolu. W trakcie jej lektury, także ze względu na luźny i przystępny styl autorów, wielokrotnie przychodzi „efekt wow”. Będziecie się zastanawiać: dlaczego wcześniej nie pomyślałem tak o tym aspekcie piłki nożnej?

Michał Zachodny, PZPN

 

Kuper i Szymański wplatają w świat futbolu matematyczne modele i statystyczne wnioskowania. To, co na pierwszy rzut oka wydaje się ciekawe jedynie dla garstki naukowców, jest przez nich wyłożone w formie jasnej i zrozumiałej dla każdego. Otwiera to drogę do spojrzenia na piłkę z zupełnie nowej perspektywy.

Andrzej Gomołysek, Taktycznie.net




Biogram:

SIMON KUPER

Jeden z najsłynniejszych pisarzy i dziennikarzy piłkarskich. Pisze o sporcie dla „Financial Timesa”, jest także stałym współpracownikiem dziennika „The Guardian” oraz tygodnika „The Observer”. Za książkę Football Against the Enemy otrzymał w 1994 roku prestiżową nagrodę William Hill Sports Book of the Year. Autor pozycji Futbol w cieniu Holokaustu (Wydawnictwo Wiatr od Morza, 2013), w której opisuje wojenne i powojenne dzieje europejskich klubów piłkarskich i reprezentacji narodowych. Wraz ze Stefanem Szymańskim i Benem Lyttletonem prowadzi Agencję Soccernomics.



STEFAN SZYMAŃSKI

Wykładowca zarządzania w sporcie na Uniwersytecie w Michigan. Zaczął badać ekonomiczne i biznesowe aspekty piłki nożnej w 1989 roku i zajmuje się tym do dziś. Napisał na ten temat ponad 50 artykułów naukowych 14 rozdziałów w różnych publikacjach i sześć książek. Jest konsultantem wielu instytucji sportowych, doradza rządom państw, pojawia się w sądzie jako biegły w dziedzinie ekonomii sportu. Regularnie występuje w mediach w roli eksperta. Współtwórca Agencji Soccernomics.

Tytuł polskiego wydania:Futbonomia
Tytuł oryginału:Soccernomics
Autor książki:Simon Kuper, Stefan Szymański
ISBN:9788381295246
Tłumaczenie:Jakub Małecki, Grzegorz Krzymianowski
Format:140 x 205 mm
Data wydania:5 czerwca 2019
Liczba stron:512 tekst
OkładkaMiękka
Produkt:Książka papierowa

Napisz recenzję

Futbonomia. Wydanie II

Futbonomia. Wydanie II

Gdyby Nicolas Anelka przeczytał Futbonomię, to Chelsea, a nie Manchester United, zwyciężyłaby w finale Ligi Mistrzów w 2008 roku. Gdyby trenerzy wiedzieli, ile strzałów z dystansu w Premier League znajduje drogę do siatki, pewnie by ich zakazali. Gdyby biznesmeni sięg­nęli po tę pozycję, nigdy nie kupiliby klubu piłkarskiego, bo zwyczajnie nie da się na nim zarobić…